Seating Chart – Mapa de Assentos

BIG CHEF_Seating Chart

 

Seating charts are a MUST when organizing a party. It is a great way to have a smooth and easy going atmosphere between your guests. Firstly, take a deep breath and do not over think this process. Here are a couple of helpful hints to create the perfect seating chart and to take some stress away.

  1. Write down the names of your guests and their personalities. Sketch out the room where the event will be taking place.
  2. Seat people who have common interests. Such as similarities in hobbies, professions, interests, etc.
  3. Being a host calls for some exercise in people skills. Pair people by personality traits. For example, if you know someone is timid, try seating them next to someone who is charming and outgoing.
  4. Don’t alienate people based on their marital status. Mix your table with singles and couples, for this will open the door to a variety of conversations.
  5. Seat guests of honor in order. If you have a guest such as a boss or “super star” attending your event there are rules of etiquette to follow. If the guest is a female sit her to the right of the host. If the guest is male sit him to the left.
  6. If you have a party of more than 6 people, it is a good idea to use name cards.

 

************

 

Fazer um mapa dos assentos demarcados é uma necessidade quando o assunto é organizar uma festa. Esta é uma ótima maneira de ter uma atmosfera suave e fácil que vai entreter seus convidados. Em primeiro lugar fique calmo: respire e inspire e então não pense mais à respeito. Aqui estão algumas dicas super úteis para criar o mapa de assentos perfeito sem rolar estresse.

  1. Faça uma lista com o nome de seus convidados e personalidades em categorias. Tenha uma planta baixa da sala e disposição das mesas do local aonde o evento será realizado.
  2. Classifique os assentos pelas pessoas que têm interesses em comum. Ex.: mesmos passatempos, profissões, interesses, etc.
  3. Ser anfitriã exige alguma habilidade em ligar com pessoas. Junte pessoas por traços de personalidade. Por exemplo: se você sabe que alguém é muito tímido, tente senta essa pessoa ao lado de alguém que é mais extrovertido e gentil.
  4. Não afaste pessoas baseando-se pelo estado civil. Faça um “mix” de solteiros e casados, isso vai ajudar na variedade dos assuntos nas conversas.
  5. Convidados de honra precisam de tratamentos “à altura”. Se você tem como convidado um chefe, uma celebridade, uma personalidadern existem regras de etiqueta a serem seguidas: se o convidado é uma mulher sente-a à direita do anfitrião; se for homem sente-o à esquerda.
  6. Se você tem mesas com mais de 6 pessoas, uma boa dica é usar cartões com nome.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s